Lieve Diana

We zijn intussen een paar dagen verder en je overlijden sijpelt langzaam mijn hoofd binnen. Niet alleen mijn hoofd maar ook mijn geest en ziel raken ervan doordrongen. Je bent ontzettend vaak in mijn gedachten geweest de afgelopen dagen. Mijn borstkas doet al pijn sinds maandagavond. Ik kan het maar niet bevatten dat een jonge warme hartelijke vrouw zo opeens uit het leven wordt gerukt. Je partner, je kinderen je familie, vrienden, collega’s, je cliënten,… wat een slag voor iedereen. Het knettert in mijn hoofd om dit nieuws te kunnen bevatten. Ik kende je niet maar ik weet dat ik het een hele eer vond dat we gelinkt waren op Facebook. Ik kende je niet maar ik bewonderde je erg voor je lach en je uitstraling. Ik kende je niet maar ik zag in jou mijn sister in crime om moeders te helpen en te begeleiden. We stonden oh zo aan hetzelfde zeel te trekken. Onze boeken verschenen op hetzelfde moment en ook al waren ze compleet anders en dook het mijne onder de radar en werd het jouwe een bestseller, het was duidelijk dat we dezelfde missie hadden: vrouwen en moeders terug in hun kracht laten komen. Op momenten dat ik minder voelde dat ik zinvol bezig was, was het een motivatie te weten dat jij met hetzelfde doel bezig was. Ik voelde me sterk met je verbonden. Ik kende je niet maar je was ook een groot voorbeeld voor mij. Hoe je ging voor je ding, je droom en je roeping: dat vond ik prachtig! Je charme en die Hollandse spontaniteit, daar leerde ik van. Ik kende je niet maar ik weet dat voor al je cliënten jouw dood een harde klap is. En dat ze ontredderd rondlopen nu. Ik hoop dat ze goed worden opgevangen. Ik kende je niet maar ik weet dat je moeder was van twee lieve dochters. Mijn hart gaat ontzettend naar ze uit.

Lieve Diana. De pijn in mijn borstkas is niet minder. Wij weten meer dan wie ook dat rouw rauw is. Maar we weten ook dat in elke crisis of tegenslag een kans verscholen zit. Het is duidelijk dat jouw dood veel bij mij in beweging brengt en ik ben ervan overtuigd dat dat niet alleen bij mij zo is. Je bracht mensen in beweging tijdens je leven maar ook postuum is dat zo. Het besef dat het leven kort is en ongenaakbaar en dat we het leven met beide handen moeten aangrijpen, wordt nog maar eens duidelijk. Hoe en wat het resultaat zal zijn van die vernieuwde inzichten, weet ik nog niet. Maar ik wil je wel bedanken voor alles wat je gegeven hebt. Aan mij maar aan zoveel anderen. Jouw uitspraak van een week geleden neem ik mee in mijn hart:”Pluk de dag, pluk de zon.” 

Het ga je goed aan de overkant. 

Lieve Weddingen

Diana Koster is de auteur van de bestseller “Perfecte moeders bestaan niet”, verloskundige en vrouwencoach. In maart 2016 verscheen haar tweede boek “Perfecte bevallingen bestaan niet”. Ze hielp duizenden vrouwen hun weg terug te vinden. Op 25 april stierf ze onverwacht op vijftigjarige leeftijd aan een hersenbloeding. Ze liet een partner en twee dochters achter. 

3 gedachten over “Lieve Diana

  1. Lieve Lieve!!
    Mooi verwoord van jou, ik kende Diana en het laat bij mij echt een leegte achter, wat een impact het verlies van warmte, inspirerende vrouwen kunnen hebben, ik sta er van te kijken, kan het niet vatten.
    Take care, pluk de dag, pluk de zon! Liefs Elke

  2. Dag Lieve

    Wat een verschrikkelijk nieuws van Diana. Ik ben een paar dagen van alle nieuws verscholen geweest en dit komt echt als een klap.

    Ook ik ben door haar geïnspireerd. Zonder pretentie had ze een hoogstaand doel en deelde dat met heel veel enthousiasme en vooral met heel veel mensen: wat vond ik het leuk om haar te volgen.

    Naar haar lezing hier vlakbij in Nazareth kon ik helaas niet gaan. Haar boek ligt in mijn praktijk op de tafel en verschillende vrouwen hebben het geleend en daarna gekocht. Het is vooral zo heerlijk gewoon: gewone vrouwen die gewone dingen meemaken, en tegelijk zo speciaal omdat er altijd kwetsbaar mededogen en hoop in te zien en te horen is.

    We kunnen alleen maar haar inspiratie en verlangen voortzetten om mama’s in hun kracht te helpen en elke dag te plukken.

    Lieve groet en heel hartelijk dank voor je bericht,

    Brenda

    ________________________________

  3. Prachtig Lieve. Jou boek en dat van Diana lagen vandaag symbolisch op elkaar met een kaarsje dat er op stond te branden. We gaven vandaag onze GVO les rond “overgang naar ouderschap” aan zwangere koppels.
    Uit respect, omwille van de inspiratie, motivatie, … die jullie ons als toekomstige vroedvrouwen geven hebben we het laten branden en konden we jullie aanwezigheid, steun voelen.
    Bedankt
    warme knuffel
    Liesje

Reacties zijn gesloten.